NexTZU

Sveobuhvatni informacioni sistem koji ima za cilj unapređenje obavljanja svih procesa rada jedne zdravstvene ustanove.

Kome je namenjen NexTZU?

NexTZU je namenjen zdravstvenim ustanovama različitog profila od domova zdravlja, preko instituta i specijalnih bolnica, do zdravstvenih i kliničkih centara. To je sistem koji je skalabilan i modularan i njegova promena se može razvijati u skladu sa rastom i razvojem poslovnog i medicinskog sistema zdravstvene ustanove, te ukupne informacione infrastrukture

Osnovne karakteristike

Jednostavnost primene i unošenje podataka u trenutku i na mestu njihovog nastanka (prilikom razgovora i pregleda pacijenta, neposredno nakon obavljene dijagnostičke/terapeutske procedure) u unapred pripremljene obrasce.

Podaci su odmah dostupni za dalju obradu svim ovlašćenim licima koja ih koriste, kao i samom stručnom osoblju za različite vrste stručnih izveštaja i analiza.

Skup podataka u medicinskom dosijeu, unapred pripremljeni obrasci, izgled štampanih dokumenata, različiti tipovi izveštaja u potpunosti su u skladu sa standardima obavljanja zdravstvene delatnosti u cilju razmene podataka između pojedinih subjekata zdravstvene zaštite.

NexTZU podsistemi

Medicinski segment

Prijem i otpust pacijenata

na ambulantno i stacionarno lečenje. U ovom podsistemu se vodi registar svih pacijenata i protokol poseta po službama. Takođe je potpuno automatizovan šalterski rad i vođenje protokola bolesnika, tako da prestaje potreba za ručnim vođenjem ovih evidencija. Ovaj podsistem je zajednički za celu ustanovu

Pregled, evaluacija nalaza i lečenje

Sva odeljenja imaju odgovarajući set zajedničkih podataka: anamneza, početna i završne dijagnoza, ishod lečenja itd. Ovi podaci se beleže u namenske medicinske kartone ( kardiologija, hirurgija itd.) koji se u informacionom sistemu mogu implementirati i u posebne baze podataka od interesa užem krugu korisnika.

Izrada naloga za fakturisanje

Ovaj segment predstavlja osnov po kome se automatski generišu fakture organizacijama za zdravstveno osiguranje i drugim obveznicima plaćanja zdravstvene zaštite.

Administrativni segment

Fakturisanje

Ovaj podsistem predstavlja sponu između medicinskog i administrativnog segmenta. U njemu su pored automatizovane izrade faktura podržane funkcije grupnog fakturisanja usluga, dofakturisanja usluga zbog retroaktivnog povećanja cena i generisanje naloga za knjiženje u finansijskom knjigovodstvu.

Ekonomsko-finansijski poslovi

Ovaj podsistem je implementiran preko našeg paketa NexTBIZ za poslovne sisteme. U njemu su podržane funkcije finansijskog knjigovodstva i operative, robnog i materijalnog knjigovodstva, vođenje evidencije i obračun osnovnih sredstava i sitnog inventara, obračun zarada radnika i blagajničko poslovanje.

Održavanje opreme

Ovaj podsistem podržava vođenje evidencije medicinskih aparata i druge opreme, preventivnog i redovnog održavanja i praćenje rada tehničke službe.

Kadrovi

Ovaj podsistem održava kompletnu kadrovsku evidenciju sa svim relevantnim podacima iz radnog dosijea, sa mogućnošću proširenja skupa podataka od interesa za medicinsko i nemedicinsko osoblje.

NexTZU u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti

NextZUS prati pacijenta od prijema u zdravstvenu ustanovu do njegovog otpusta :
• Prijem pacijenta – unos osnovnih podataka o pacijentu, unos podataka o osiguranju, veza sa RFZO bazom …
• Lečenje pacijenta – ambulantno/stacionarno (anamneza – tok bolesti – spec.izveštaji- dijagnostičke procedure), temperaturna lista, terapijska lista, prevod pacijenta na druga odeljenja, uputi, zakazivanje pregleda ..
• Veza sa ostalim službama u okviru ustanove – Laboratorija-Radiologija- Transfuzija
• Evidencija utroška – potrošno/terapijske liste, evidencija Usluga/Lekova/Materijala, praćenje zaliha, praćenje potrošnje
• Otpust pacijenta – otpusna lista, izveštaj o hospitalizaciji, fakturisanje Usluga/Lekova/Materijala, slanje elektronske fakture

NexTZU u primarnoj zdravstvenoj zaštiti

NextZUS je prilagođen kliničkim putevima u domovima zdravlja i ambulantama:

  • Svaki medicinski dokument nastao prilikom posete zdravstvenoj ustanovi čini list njegovog elektronskog kartona koji je lako dostupan i pregledno struktuiran.
  • Prilikom analize zdravstvenog stanja pacijenta u toku lekarskog pregleda, medicinski podaci nastali u prethodnim posetama su brzo i lako dostupni u cilju sveobuhvatnog posmatranja zdravstvenog stanja pacijenta.

NexTZUS u rehabilitacionim centrima

Posebna pažnja posvećena menadžmentu poseta i epizoda rehabilitacije:

  • Zauzetost posteljnog kapaciteta
  • Čekanje slobodnih termina
  • Upravljanje kapacitetima (VIP prostorije, standarndna usluga…)
  • Integracija medicinskih i ugostiteljskih IS

NexTZUS u službi transfuzije

Rad u službi Transfuzije krvi obuhvata sledeće aktivnosti vezane za krv i produkte krvi koje se evidentiraju u odgovarajućim segmentima:

  • Trebovanje krvi i krvnih produkata
  • Prijem krvi i krvnih produkata
  • Protokol pacijenata
  • Otpis krvi i krvnih produkata
  • Stanje zaliha krvi i krvnih produkata
  • Mesečno izveštavanje

Praćenje potrošnje lekova i materijala

  • Sistem praćenja i kontrole potrošnje lekova i materijala po pacijentima i po priručnim magacinima – odeljenjima.
  • Sistem je integrisan sa radom centralnog magacina i apoteke u zajedničku celinu (NexTBIZ).
  • Sistem je zaokružen sa svom pratećom dokumentacijom: trebovanja, prijemnice, povratnice, prenosnice
  • Razvođenje materijala i lekova po pacijentima ubrzano integrisanjem barkod tehnologije u sistem.

Kakav je koncept primene NexTZU?

Polazeći od osnovnih principa kvalitetnog informacionog sistema:

Kakav je sistemski ambijent potreban za funkcionisanje NexTZU?

NexTZU funkcioniše na svim 32-bitnim Microsoft Windows operativnim sistemima. Sistem za upravljanje bazama podataka je Microsoft Access ili Microsoft SQL Server. Neophodna je lokalna mreža računara koja u zavisnosti od veličine zdravstvene ustanove može biti segmentirana u skladu sa ISO/IEC 11801 međunarodnim standardom za realizaciju zvezdaste topologije računarske mreže. Računarska oprema (Serveri, radne stanice, štampači, itd.) se može fazno instalirati saglasno dinamici uvođenja informacione tehnologije, što obezbeđuje sklad između investicija i postignutih efekata.

Kakva je podrška za korišćenje NexTZU?

U prvim fazama uvođenja sistema, inženjeri i projektanti Bit Impeksa pružaju kompletne usluge informacionog inženjeringa korisnicima od projektovanja i instaliranja informacione infrastrukture, preko obuke i konsaltinga do realizacije specifičnih aplikacija prema zahtevu korisnika. U fazi stabilne eksploatacije korisniku se pruža potpuni konsalting za administriranje i parametrizaciju sistema a takođe je obezbeđen kvalitetan servis računarske opreme i softvera. Kako NexTZU koristi već značajan broj zdravstvenih ustanova, a kako su naši korisnici i svih 28 filijala Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje, naši stručnjaci permanentno prate promene kako u zakonodavstvu tako i u medicini i saglasno tome pravovremeno se te promene primenjuju na našim softverskim proizvodima. Time se obezbeđuje kontinuitet u funkcionisanju i sigurnost korisnika koji svoje uspešno poslovanje bazira na primeni informacione tehnologije.

Koji su dalji pravci razvoja NexTZU?

Pored stalnog unapređenja pojedinih funkcija i proširenja repertoara izveštaja, Bit Impeks planira da po pojedinim oblastima iz medicine, razvija specijalizovane aplikacije čiji je osnovni cilj automatizacija medicinskog kartona bolesnika. Takođe su realizovane i pilot aplikacije za obradu medicinskih slika koje savremeni dijagnostički uređaji generišu u elektronskom obliku.